onsdag 18 juni 2014

Det är roligt att lära nytt!

Inleder sommarlovet starkt med att fortsätta lära mig HTML och CSS. Försökte egentligen börja med Swift i Xcode, men blev bara frustrerad. Bytte då tillbaka till HTML som jag började med tidigare och nu kändes det plötsligt väldigt mycket enklare. Har förutom taggarna lärt mig länka mellan sidor, skapa listor och tabeller, hur man sparar och anpassar bilder till webb-sidan och hur man applicerar CSS på sin HTML-sida för att ändra designen. Nöjd med att det går lättare och lättare och att logiken bakom blir allt tydligare. När jag blir mer bekväm med språket tänker jag att det kommer gå ännu lättare att arbeta med i skolan tillsammans med eleverna. Jag använder den här sidan som bas men börjar också kunna prova mig fram mer självständigt. Som text-editor använder jag Komodo 8. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar